ROZVOJ POTENCIÁLU KAŽDÉHO ŽÁKA, ZEJMÉNA ŽÁKŮ SE SOCIÁLNÍM A JINÝM ZNEVÝHODNĚNÍM
- Homepage
- Projekty
- MAP IV Prostějov
- Aktivity
- ROZVOJ POTENCIÁLU KAŽDÉHO ŽÁKA, ZEJMÉNA ŽÁKŮ SE SOCIÁLNÍM A JINÝM ZNEVÝHODNĚNÍM
POZVÁNKA
Finanční gramotnost pro žáky ZŠ
A je tu první z aktivit pro DĚTI A ŽÁKY: přicházíme s nabídkou pro školní rok 2024/2025. PROJEKTOVÝ DEN, kde si žáci formou hry např. vyzkouší sestavit rozpočet, dostanou fiktivní peníze, za které si pak mohou nakoupit v „obchůdku“ nebo se seznámí s tím, kolik peněz rodina zaplatí za svůj provoz ..Školám nabízíme ZDARMA JEDEN CELÝ projektový den, a to pro 1. stupeň nebo pro 2. stupeň.
Přihlásit se zde: prostřednictvím formuláře zde: https://forms.gle/yw4usxkiCsCfYVVA7.
Na všechny se těší realizační tým a lektoři aktivit finanční gramotnosti na školách.
PROBĚHLO
PROJEKTOVÝ DEN ZAMĚŘENÝ NA ROZVOJ LOGICKÉ, TECHNICKÉ, DIGITÁLNÍ A INFORMATICKÉ GRAMOTNOSTI PRO DĚTI A ŽÁKY MŠ A ZŠ
Název programu: „DIGI BEZ DIGI"
Škola: Základní a mateřská škola Kostelec na Hané, 2. třída
Lekce "Seznámení s robotem" na poznání digitálního světa proběhla na koberci, formou hry a prožitkem, bez použití tabletu a počítačů, s originálními pomůckami. Hlavním cílem programu je podpora a rozvoj logického, informatického a strukturovaného myšlení. Jsou připraveny aktivity z oborů kombinatorika, matematika a logika, učily se, jak třídit informace a jak pracovat s tabulkami. To vše zábavnou a hravou formou .
Škola: Základní a mateřská škola Brodek u Prostějova
DVPP ZAMĚŘENÉ NA TÉMA ROVNÝCH PŘÍLEŽITOSTÍ:
Seminář PROJEVY A ZÁSADY PRÁCE S DĚTMI SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI
určený pro všechny asistenty učitele, pedagogické i nepedagogické pracovníky a speciální pedagogy MŠ a ZŠ s přednášející Mgr. Ivetou Valentovou, Ph.D. (organizace Jdeme Autistům Naproti, z.s., viz www.jan-olomouc.cz) proběhl v pondělí 18.03.2024 ve 14:00 v Městské knihovně v Prostějově. Kapacita semináře byla zcela naplněna a účast byla velmi aktivní, proběhly živé diskuze nad výzvami této náročné profese, specifickými potřebami těchto dětí a žáků a konkrétními případy z praxe jednotlivých účastníků. Děkujeme všem za aktivní účast a budeme se těšit na další.
DVPP ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ ASISTENTA PEDAGOGA A SPECIÁLNÍHO PEDAGOGA A SETKÁVÁNÍ SE SE ZAMĚŘENÍM NA SDÍLENÍ DOBRÉ PRAXE:
Seminář MOŽNOSTI VYUŽITÍ DĚTSKÉ KRESBY
Dětská kresba je důležitou činností zejména v předškolním i školním věku. Odráží se v ní psychický vývoj dětí, jejich způsob chápání okolního světa, ale i schopnost jej zobrazit.
Proto jsme v rámci tématu rovných příležitostí uskutečnili ve čtvrtek 4. 4. 2024 v příjemném prostředí komunitního centra v Bílovicích-Lutotíně seminář ☝️☝️ MOŽNOSTI VYUŽITÍ DĚTSKÉ KRESBY ☝️☝️, který zkušeně a odborně vedla Mgr. Michaela Pugnerová, Ph.D. z katedry psychologie a patopsychologie Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Seminář byl zaměřen jak teoreticky, tak i prakticky, účastníci měli možnost si kresbu vyzkoušet i rozebrat. Všem děkujeme za aktivní účast a těšíme se na další vzdělávací akce 😃😃.
Sdílení dobré praxe: Setkání sociálních pedagogů v praxi
V úterý 14. 5. 2024 proběhlo v rámci tématu rovných příležitostí "Setkání sociálních pedagogů v praxi". Setkání v Základní škole Brodek u Prostějova vedla sociální pedagožka Mgr. Bc. Hana Šopíková z této hostující základní školy. Účastníci - pedagogičtí a nepedagogiští pracovníci, speciální a sociální pedagogové, vedení škol a ostatní aktéři z oblatsi vzdělávání si vyměnili zkušenosti ze své práce, řešili aktuální problémy i nové poznatky z oboru, které fungují na školách, diskutovali nad podobou ukotvení pozice sociálního pedagoga na školách. Nechyběla zde možnost navázat kontaktů, kterou se otvírá prostor pro další spolupráci mezi jednotlivými školami. a organizacemi. Realizační tým všem děkuje za aktivní účast.